.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آشنایی با برج میلاد (چهارمین برج بلند ICTدنیا)
آشنایی با برج میلاد (چهارمین برج بلند ICTدنیا)

برج میلاد بلندترین آسمان‌خراش ایران و چهارمین برج مخابراتی بلند در جهان است. این برج مخابراتی و چندمنظوره، در مجموعه مرکز ارتباطات بین المللی تهران، در شمال‌غربی شهر تهران، میان تپه‌ای با مساحت تقریبی ۱۴ هکتار واقع در جنوب شهرک‌قدس و شمال کوی‌نصر در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد.

این سازه كه به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است، یکی از نمادهای پایتخت به شمار می‌آید.

ارتفاع برج ميلاد 435 متر است كه پس از برج سي‌ان تورنتو كانادا با 3/553 متر ارتفاع، برج مسكو با 3/533 متر ارتفاع و برج شانگهاي چين با 500 متر ارتفاع در مكان چهارم برج‌هاي مخابراتي جهان قرار دارد.

برج ميلاد از 5 قسمت اصلي شامل، شالوده، ساختمان پاي برج (لابي)،‌ بدنه اصلي برج، سازه راس و دكل تشكيل شده است كه ساختمان راس آن يكي از بزرگ‌ترين ساختمان‌هاي راس در برج‌هاي مخابراتي دنياست.

مرکز ارتباطات بین المللی تهران، كه با هدف رفع نیازهای مخابراتی و تلویزیونی تهران ساخته شده است، از چهار بخش اصلي شامل: برج مخابراتي - تلويزيوني، مركز همايش‌هاي بين‌المللي، هتل پنج ستاره بين‌المللي و مركز تجارت جهاني تشكيلشده است.

کارکردهای عمده برج

ایجاد و گسترش شبكه دسترسی بي‌سیم به اطلاعات Wireless Access Network
زیر ساخت مناسب برای سیستم های جدید تلویزیونی دیجیتال
بهینه سازی پوشش رادیو تلویزیونی FM,UHF,VHF
کاربری‌های هواشناسی
گسترش و بهینه سازی پوشش شبکه های بی سیم و پی جو
ایجاد جاذبه گردشگری و بهره مندی از فضاهای گردشگری، تجاری و فرهنگی (رستوران گردان، سکوی دید،گالری هنری، گنبد آسمان و موزه انقلاب اسلامی)

مشخصات فني برج:

این برج سازه‌ای است بتنی كه پایهٔ اصلی برج بتن آرمه است. ارتفاع آن ۳۱۵ متر از روی زمین‌طبیعی با مقطع حجره‌ای (سلولار) است كه حدود ۳۳۰۰۰ متر مکعب بتن در آن مصرف شده‌است.

بدنه برج، شامل هسته مرکزی و چهار عدد باله‌است كه درون هسته مرکزی ۳ حجره به آسانسورها و یک حجره به راه پله اضطراری اختصاص یافته‌است.
6 آسانسور شیشه‌ای در سه طرف بدنه برج، هر یك با ظرفیت 25 نفر قرار داردكه با سرعت متوسط 7 متر بر ثانیه، بازدید كنندگان را به بالای برج منتقل خواهد كرد.

سازه راس برج از جنس فولاد و از 12 طبقه با زیربنای بیش از 15000 مترمربع با حداکثر قطر 60 متر كه یكی از بزرگترین سازه راس برج‌های مخابراتی تلویزیونی دنیاست، ساخته شده است.

عملکرد سازه راس شامل رستوران ویژه و گردان، سکوهای نمایش، گنبد آسمان است.

دکل آنتن برج با ارتفاع بیش از 120 متر به منظور نصب آنتنهای مخابراتی و تلویزیونی پیش بینی شده است. [ميلاد زيبا و تهران آرام]


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.159 seconds.